Společnost Lazer má vlivnou historii, pokud jde o profesionální jezdce. Ve skutečnosti až tak vlivnou, že generální manažer značky Lazer Sean van Waes se hlásí k odpovědnosti za to, že přiměl jezdce v pelotonu nosit ochranu hlavy v dobách, kdy ještě nebyla povinná.
Jak říká, bylo to na konci 90. let a většina jezdců na Grand Tours přilby nenosila nebo si je nasazovala jen na sprinterské etapy. Australský cyklista Robbie McEwen poskytl po odjetí rovinaté etapy Tour de France rozhovor, v němž se ho ptali, proč nosí přilbu. V odpovědi jednoduše ukázal prstem na Van Waese a řekl: „Ten chlap mě nutí ji nosit."
Van Waes viděl příležitost získat pro společnost. Získal si prostor v médiích, kde přirovnal nošení helmy k nošení pánské ochrany. Následně titulky s palci nahoru v kombinaci s nápadem inspirovaným společností Lazer začít dávat diamanty na přilby jezdců, kteří vyhrají etapu, znamenaly, že společnost Lazer rázem změnila vnímání ochrany hlavy v profesionálním pelotonu. „Vyrobili jsme přilby, které byly elegantní,“ říká Van Waes.
Důležitost nošení přilby v dnešní době už nikdo nerozporuje a její výhody jsou nesporné. Profesionální závodníci v soutěžích vyžadují přilby, které poskytují nejen nejmodernější ochranu, ale také pokročilé odvětrávání při co nejnižší hmotnosti. V pelotonu se počítá každý gram, takže snížení hmotnosti a omezení použití plastů byly hlavními myšlenkami pro konstruktéry při vytvoření toho, co je KinetiCore.
Postřehy profesionálního jezdce
Lazer spolupracoval s týmem Jumbo-Visma během vývojové fáze KinetiCore. Jako dodavatel a spolutvůrce vybavení týmu měla společnost Lazer jedinečnou možnost získat od jezdců neocenitelnou zpětnou vazbu a poznatky o tom, co od přilby požadují a co by měla poskytovat během vyčerpávajících vícedenních závodů, jako je Tour de France.
Ředitel prodeje a marketingu společnosti Lazer Mike Smink říká, že cyklistický tým Jumbo-Visma se neustále snaží vylepšovat nejen cyklistické produkty a materiály, ale také posouvat dovednosti vlastních jezdců. „Hledali jsme všechny cesty vývoje také v přístupu k jídlu a výživě jezdců. A také to se stalo jedním z prvků našeho partnerství, takže týmu nebudeme dodávat pouze přilby. Rádi jsme se zavázali k investovatování do dalšího rozvoje týmu, které povede k lepším výkonům.“
Profesionální jezdci vyzvali společnost Lazer, aby zjistila, jestli dokáže své současné přilby ještě víc odlehčit, vylepšit jejich aerodynamiku, ventilaci a zároveň je učinit pohodlnějšími.
„Jezdci chtěli přilbu, která by poskytovala pokročilou aerodynamiku pro poslední sprint závodu,“ říká Smink. „Zároveň ale musela být pohodlná během celého 200 km závodu, který sprintu předchází.“ Na této úrovni jízdy může přilba potenciálně znamenat rozdíl mezi vítězstvím a prohrou - drobné úpravy aerodynamiky a hmotnosti přilby mohou zkrátit čas jezdce o několik sekund.
Výsledkem tohoto výzkumu a vývoje společnosti Lazer společně s profesionály se stala přilba Vento KinetiCore. Je to přilba, která je na silniční aero přilbu neuvěřitelně lehká. Má vylepšené aerodynamické vlastnosti a je skvěle odvětrávaná, přičemž obsahuje i novou a vylepšenou ochranu KinetiCore, která je v přilbě zabudovaná, nikoliv přidaná jako doplněk.
Je to přilba inspirovaná profesionálními jezdci, ale navržená pro klubové a víkendové jezdce po celém světě, kteří chtějí víc – hledají maximální pohodlí a lehkou konstrukci, která jim pomůže zvýšit rychlost a zároveň je udrží v chladu díky pokročilé technologii proudění vzduchu. Model Vento s technologií KinetiCore jim toto vše nabízí díky zcela novému aerodynamickému designu postavenému pod úhlem 15°, který snižuje proudění vzduchu v místě prvního kontaktu a vytváří zaoblenou zadní část přilby pro zvýšení účinnosti i estetiky.
To vše spolu se zabudovanou technologií vylepšené ochrany KinetiCore zajišťuje, že cyklisté mohou jezdit s jistotou a překonávat své limity s vědomím, že jsou maximálně chráněni.
„Nová přilba je opravdu lehká a také velmi dobře větraná. Pro mě je to ideální volba pro většinu závodů a povětrnostních podmínek.“ říká Sepp Kuss, profesionální jezdec Jumbo Visma.
„Pro měření našich přileb používáme peloton, protože pokud je přilba dobrá pro jízdu na 250 kilometrů, následný sprint a vítězství, pak je dobrá pro všechny naše zákazníky,“ říká Van Waes. „Proto ve společnosti Lazer nepracujeme pro profesionální jezdce, ale my ty jezdce využíváme k tomu, abychom našim zákazníkům zajistili nejlepší možné přilby.“
Chcete-li se o technologii KinetiCore dozvědět více, přečtěte si příběh jejího vzniku v našem předchozím článku Jak se zrodila nová technologie KinetiCore od LAZER.